De erfenis van Richard Grenville

Rank 2749 Gelezen 513 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 278 Favoriet 52 Recensies 38
Fantasy & SF Artikelen 6 Lijsten 6 Spots 19 Top25's 22   Topics 0   Leesclub
Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis op de campus brengt haar in contact met magi, mensen met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie en leert haar krachten ontwikkelen. Ze ontdekt dat Londen vol geheime plekken zit, van verborgen kelders en kroegen tot spookmetrostations, en het wordt haar vooral duidelijk dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze wereld.

Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een onverklaarbare bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie – en waarom?

De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie De verborgen universiteit. Het is een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is – maar hoe lang nog?

Fantasy
Fictie 15+
De verborgen universiteit (1)
Q
05 april 2011
31 augustus 2012

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Lucette

Floris Kleijne Auteur

Alles wat Harry Potter niet is

door: Floris Kleijne 3 reacties 1 like
Het is onmogelijk om De erfenis van Richard Grenville, het eerste deel van de Verborgen Universiteit-cyclus van Natalie Koch, te recenseren zonder de naam Potter te laten vallen. Laat ik daarom maar met de deur in huis vallen: dankzij Kochs verrukkelijke boek weet ik eindelijk wat er aan Harry...

Reacties op: De erfenis van Richard Grenville