De verdediging

De verdediging

Rank 3301 Gelezen 311 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 350 Favoriet 8 Recensies 13
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0

Eerder verschenen als Geen tijd om te sterven (2016)

De verdediging voor een heerlijke meeneemprijs, voor de liefhebbers van The Firm en The Pelican Brief

Fraude, chantage, moord… Eddie Flynn weet er alles van. Als voormalig zwendelaar en straatvechter kwam hij vaak genoeg in aanraking met de duistere onderkant van de samenleving. En als advocaat leert hij dat de zogenaamd keurige bovenwereld minstens zo angstaanjagend is. Nu moet hij de Russische maffiabaas Olek Voltsjek verdedigen, en weigeren is geen optie. Om ervoor te zorgen dat hij precies doet wat ze willen, hebben ze alvast zijn dochter Amy ontvoerd. Hij krijgt 48 uur – en geen minuut langer.

Over de boeken van Steve Cavanagh

‘Heerlijke karaktertypering, snedige, soms bitsige dialogen en wat humor op de koop toe. De manier waarop Eddie iedereen in de rechtszaal manipuleert, zijn getuigen aanpakt en zijn juridische spitsvondigheid gebruikt, schreeuwt zo om een verfilming van dit boek.’ Hebban.nl

‘Deels zoals John McClane uit de Die Hard-films en deels in de traditie van John Grisham, vol actie. Zeer onderhoudend.’ Irish Independent

‘De explosieve actiescènes worden uitsluitend onderbroken door fascinerende scènes uit de rechtszaal.’ The Times

‘Een spannend misdaadverhaal vol onverwachte verhaalwendingen, spektakel en schietgrage criminelen.’ Thrillers-leestafel.info

Spannende boeken algemeen
Eddie Flynn (1)
Ralph van der Aa
Meulenhoff Boekerij B.V.
20 januari 2016
09 februari 2016

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Raymond Rombout Auteur

Voor wie de bom ook tikt...

door: Raymond Rombout 1 reactie

Al na enkele bladzijden vraag je je af wie die Steve Cavanagh wel is en waarom je daar nog niet van hebt gehoord? Het antwoord is eenvoudig: het gaat om een debuut. Een weergaloos debuut langs de grote poort. John Grisham heeft er een te duchten concurrent bij in het genre van de juridische...

Reacties op: De verdediging