De verloren dochter

De verloren dochter

Rank 240 Gelezen 31 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 120 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0

Een onvergetelijk verhaal over liefde en schuld tijdens de Tweede Wereldoorlog, van de auteur van Het Duitse meisje
Berlijn, 1939. Na het overlijden van haar man vlucht Amanda Stenberg met haar twee dochters naar Frankrijk. Maar ze komt slechts met één van hen op de plaats van bestemming aan. En zelfs dan is hun vrijheid niet van lange duur.
New York, 2015. Toen de Française Elise Duval na de Tweede Wereldoorlog in New York aankwam, liet ze haar verleden achter zich. Inmiddels is ze tachtig en heeft ze al jaren niet meer aan de oorlog of haar geboorteland Frankrijk gedacht. Dan staat er een vrouw op de stoep met een stapel brieven van Elises moeder, geschreven tijdens de oorlog. Na zeventig jaar blijkt welke gruwelijke keuzes iedereen moest maken om de oorlog te overleven, en hoe die keuzes nog decennialang hun schaduw werpen.
De verloren dochter is een hartverscheurende, meeslepende en prachtig geschreven familiesaga over liefde, overleven en hoop tegen alle verwachtingen in.
De pers over Het Duitse meisje

‘Deze tragedie, zoveel jaar genegeerd, bevat een les die de wereld moet leren en nooit meer vergeten: heb medeleven met vluchtelingen.’ Ana Maria (Karman) Gordon, overlevende van de SS St. Louis
‘Het feit dat het verhaal is gebaseerd op een drama dat echt is gebeurd, maakt het extra lezenswaardig.’ Nederlands Dagblad
‘Een aangrijpend en hartverscheurend Holocaust-verhaal; de lijst van passagiersnamen achter in het boek draagt nog bij aan de impact ervan.’ Library Journal

Boekerij
12 juni 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99

Door lezers

Boeken met een ster / De verloren dochter - Armando Lucas Correa
05 september 2019
Feelgood Café / Nieuw in juni!
03 juni 2019 62 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (3)

Ontroerend

door: Caterpillar 2 likes
Het gaat over Elise die haar verleden heeft weggedrukt en na jaren brieven onder ogen krijgt die van haar moeder waren aan haar zus. Het doet veel met haar en langzaam verteld ze haar verhaal en ziet ze het verleden weer voor haar. Na het overlijden van haar vader gaat haar moeder samen met...

kinderen in WOII

door: Nancy De Brucker 1 like
New York – april 2015 Elise Duval krijgt een telefoontje van een vrouw die haar vertelt dat ze een paar brieven in het Duits heeft die van haar zouden zijn. De naam van de vrouw zegt haar niets maar desondanks dat nodigt ze haar toch uit. Elise woont al zeventig jaar in New York en alles wat in...

Meer verwacht...

door: Binta Colson 1 like
Na het lezen van Het Duitse Meisje keek ik echt uit naar dit boek maar ik werd nu toch een beetje teleurgesteld. Het verhaal kabbelde maar voort en sprak me niet zo aan zoals ik verwacht had. Krijgt dan ook maar 3,5 *