De verloren zus

De verloren zus

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Hartverscheurende roman over het schip dat niet kon zinken: de Titanic, voor lezers van Corina Bomann.
Emma’s droom komt uit als ze in 1911 een baan krijgt als stewardess op een van de nieuwe oceaanstomers. Na de dood van haar vader kunnen ze het geld goed gebruiken. De eerste reis verloopt voorspoedig, en algauw dient zich een nog grotere kans aan: ze kan mee op het mooiste schip dat ooit is gebouwd, de Titanic. En dit keer monstert ook haar zusje Ruby aan, hoewel Emma niet goed begrijpt waarom, want Ruby heeft nooit van de zee gehouden. Wat ze niet weet is dat Ruby een geheim met zich meedraagt…

Tientallen jaren later stuit Harriet bij het opruimen van de zolder op de oude reiskoffer van haar overleden oma. Onderin vindt ze een foto van drie meisjes waarop geschreven staat: de drie zussen. Haar oma heeft altijd alleen maar verteld over één zusje, dat jong was gestorven. Wie is die mysterieuze derde zus en wat is er met haar gebeurd?
Lezersreacties op Goodreads:
‘Ik ben dol op verhalen met verschillende tijdlijnen, en ik snap niet waarom ik deze auteur niet eerder heb ontdekt!’ *****
?
‘De scènes op de Titanic zijn zo beeldend geschreven! Dit boek zal me nog lang bijblijven.’ *****

Marjet Schumacher
Harpercollins