De vervlogen helft

Rank 4669 Gelezen 134 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 193 Favoriet 9 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

De tweelingzussen Desiree en Stella Vignes zijn elkaars spiegelbeeld. Op zestienjarige leeftijd lopen ze samen weg van de kleine, zuidelijke zwarte gemeenschap waarin ze zijn opgegroeid, maar al snel scheiden hun wegen. Eenmaal volwassen, lijkt hun spiegelbeeld te zijn vervlogen. Niet alleen de invulling van hun dagelijks leven verschilt, alles is anders: hun families, hun gemeenschap, hun identiteit.

Jaren later vinden we een van de zussen met haar zwarte dochter in hetzelfde zuidelijke stadje dat ze ooit probeerde te ontvluchten. De ander gaat door het leven als witte vrouw en vertelt haar witte echtgenoot niets over haar verleden. Maar gescheiden door vele kilometers en evenzoveel leugens blijft het lot van de tweeling vervlochten. Wat zal er met de volgende generatie gebeuren, wanneer de paden van hun eigen dochters kruisen?

Hollands Diep
31 augustus 2020
31 augustus 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door D. Steeg

Miriam Vaz Dias Hebban Recensent

Hoe zwartwit kan het leven zijn?

door: Miriam Vaz Dias 1 like ebook

Mallard, Louisiana. Een plaatsje dat niemand kent – zo wordt het door de tweeling Desirée en Stella honderdtwintig jaar later nog steeds aangeduid. In 1848 bedacht Alphonse Decuir, de inmiddels bevrijde zoon van een slavenhouder en voorouder van de tweeling, dat hij iets wilde doen met de grond die...

Reacties op: De vervlogen helft