De verzegelde brief

De verzegelde brief

Gelezen 14 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Admiraal Harry Codrington heeft een ongelukkig huwelijk. Zeven jaar leven hij en zijn vrouw Helen in aparte slaapkamers tijdens zijn dienstjaren op Malta. Het enige dat hij en Helen gemeenschappelijk hebben zijn hun twee kinderen. Na terugkeer in het victoriaanse Londen droomt de admiraal van een nieuwe oorlog. Helen hernieuwt de vriendschap met Fido Faithfull, een uitgeefster die ervoor pleit dat vrouwen mogen werken. Wanneer Codrington zijn vrouw beschuldigt van overspel en een echtscheiding aanvraagt breekt de hel los.

De verzegelde brief is een literaire rollercoaster over huwelijk, vriendschap, ouderschap, werk en de wet, kortom over alles wat 'heilig' was en nog steeds is. Emma Donoghue heeft met deze roman, gebaseerd op een werkelijk bestaande rechtszaak, opnieuw een monument opgericht voor vrouwen.

Emma Donoghue (Dublin 1969) brak internationaal door met haar roman Kamer, die zowel op de shortlist van de Man Booker Prize als de Orange Prize stond.

'Heerlijk om te lezen.' - The Times

'Een pageturner vol seks, passie en intriges.' - Daily Mail