De vriendschapslijst

Feelgood   Topics 0
- De bloemetjes buiten zetten
- Parachutespringen
- Een jurk dragen zonder beha
- Beginnen met leven

Twee beste vriendinnen schudden hun ingedutte bestaan op... En hoe!

Alleenstaand moeder Ellen Fox is reuze tevreden met haar leven - totdat ze haar zoon hoort zeggen dat hij niet naar zijn favoriete universiteit wil verhuizen omdat zijn moeder afhankelijk van hem is. Dat mag ze niet laten gebeuren! Om Cooper ervan te overtuigen dat hij zijn dromen moet najagen, moet ze hem laten zien dat ook zíj het leven ten volste benut.

Om Ellen te helpen uit haar comfortzone te komen, stelt haar beste vriendin Unity Leandre voor een lijst te maken met uitdagingen, zoals ‘een tatoeage nemen’ of ‘naar bed gaan met een lekkere vent’. Ook voor Unity zelf stellen ze een lijst op, maar niet omdat zij zo nodig hoeft te veranderen. Wat is er immers mis met een weduwe van begin dertig die haar tijd het liefst doorbrengt in een bejaardensoos?

Voor de vriendinnen begint de vriendschapslijst als een manier om aan anderen te laten zien dat het echt wel goed met ze gaat. Maar ergens tussen ‘rotsklimmen’ en ‘hakken dragen van zeven centimeter’ ontdekken ze dat het leven veel waardevoller is als het geleefd wordt met plezier en overgave - en dat het met die lekkere vent dan wellicht ook nog goedkomt!

Romantiek
Romantiek