De Waldenzen vervolgd

De Waldenzen vervolgd, P. de Zeeuw, eindredactie: M.J. Ruissen

Claude de gemzenjager heeft Daniëlle lief gekregen. Hij vraagt haar rijke vader of hij toestemming wil geven dat hij verkering met zijn dochter neemt. Maar deze weigert, want hij vindt Grazio geschikter als huwelijkskandidaat.

Om Daniëlle toch te kunnen huwen, ontvoert Grazio haar naar een klooster. Een pater die dit karweitje heeft bedacht, verwacht dat niet Grazio, maar de kerk zo gemakkelijk aan een rijke erfenis kan komen. Hij is helemaal niet van plan om Daniëlle te laten trouwen.

Intussen begint de hertog van Savoye de Waldenzen te vervolgen. Hij wordt daartoe gedwongen door koning Filips II en de paus. De Waldenzen vluchten naar de Pra del Tomo, een moeilijk toegankelijk bergdorp.

Op wonderlijke wijze worden de Waldenzen uit grote nood gered. In 1690 wordt de Vrede van Cavour gesloten. Er komt even rust, maar voor hoelang?

Al is dit boek speciaal voor de jeugd geschreven, toch zullen ook volwassenen de geschiedenis van de Waldenzen graag lezen.

Tags: h 40. de Waldenzen vervolgd, P. de zeeuw, 9789461151919, historische verhalenserie

Historische roman (populair)
Uitgeverij De Ramshoorn