De wet van de onschuld

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 20 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Een nieuwe thriller met Lincoln-advocaat Mickey Haller in de hoofdrol

Advocaat Mickey Haller wordt aangehouden, en de politie vindt vervolgens het lichaam van een van Hallers cliënten in de kofferbak van zijn Lincoln. Hij wordt beschuldigd van moord, maar hij weet meteen dat hij erin is geluisd. De exorbitante borgtocht van vijf miljoen dollar, hem opgelegd door een wraakzuchtige rechter, kan hij niet betalen.

Vanuit de gevangenis in het centrum van Los Angeles kiest Mickey Haller ervoor om zijn eigen verdediging te doen. Hij moet een strategie bedenken, terwijl hij ook voortdurend op zijn hoede moet zijn – als vertegenwoordiger van de rechtspraak is hij een doelwit voor de andere gevangenen. Met de hulp van zijn vertrouwde team, onder wie Harry Bosch, probeert hij uit te zoeken wie achter de poging zit om zijn leven te verwoesten, en vooral: waarom. Pas dan kan hij proberen de rechter en de jury van zijn onschuld te overtuigen.

In de pers

‘Connelly’s hard-boiled stijl vol puntige dialogen en schaduwrijke personages blijft boeien.’ de Volkskrant

‘Een verbijsterende zaak. Connelly laat de lezer uitermate verontrust achter.’ VN Detective & Thrillergids

‘Je zal supertalent Connelly, die zelf een tijdje als misdaadverslaggever werkte, zelden op een feitelijk foutje betrappen.’ Gazet van Antwerpen

Detective
Boekerij
13 augustus 2021
13 augustus 2021

Reacties op: De wet van de onschuld