De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo

De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo

De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo van Taylor Jenkins Reid is een internationale lezersfavoriet, over het leven en de geheimen van een Hollywoodlegende, van de auteur van Daisy Jones & The Six.

Hollywoodfilm-icoon Evelyn Hugo is negenenzeventig als ze besluit om na jaren van stilte eindelijk de waarheid te vertellen over haar glamoureuze, maar door schandalen geteisterde leven. Wanneer ze hiervoor de onbekende reporter Monique Grant benadert, is niemand zo verbaasd als Monique zelf. Vastberaden grijpt ze deze kans om naam te maken.

In het luxueuze New Yorkse appartement van Evelyn luistert Monique gefascineerd naar haar verhaal. Over het begin van haar carrière in de jaren vijftig wanneer ze naar Los Angeles trekt, tot aan haar onverwachte besluit om de spotlights de rug toe te keren in de jaren tachtig. Evelyn openbaart een leven van nietsontziende ambitie, onverwachte vriendschap, grote liefde en de prijs van roem. De band tussen de twee vrouwen wordt steeds sterker, en naarmate het verhaal het einde nadert, wordt duidelijk dat Evelyns leven op tragische en onomkeerbare wijze samenkomt met dat van Monique.

De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo is een betoverende reis, van de grandeur van het Hollywood van de jaren zestig tot aan de hedendaagse, harde realiteit, waarin twee vrouwen worstelen met de onontkoombare gevolgen van gebeurtenissen uit het verleden. Het is een verhaal over meedogenloze ambitie, onverwachte vriendschap en een grote, verboden liefde, geïnspireerd op de levens van Hollywood-diva’s Elizabeth Taylor en Ava Gardner.

'Een flinke dosis dramatiek, creativiteit, menselijkheid en voldoende plotwendingen. Een femme fatale in boekvorm!' – Humo

'Prachtroman.' - Margriet

‘Je pakt het boek op voor de Hollywoodglamour en je blijft aan het boek gekluisterd door het ontroerende verhaal van een jonge journalist en een ster van het witte doek.’ – Cosmopolitan

‘Adembenemend, hartverscheurend en vol Old Hollywoodgrandeur; een van de aantrekkelijkste romans van het jaar.’ – Buzzfeed

‘Een roman die de Marilyn Monroe en Elizabeth Taylor in eenieder van ons aanspreekt!’ – Kirkus Reviews

Lette Vos
Ambo|Anthos