De zeven zusjes Sandelhout

Heb je ooit zo'n wonderlijke familie ontmoet? Stel je voor: zeven zusjes, waarvan Giesje, Wiesje en Liesje een drieling en Netje en Letje Sandelhout een tweeling zijn. Als ik nu nog vertel, dat vader Sandelhout de muziekdirekteur van het stadje is, de meisjes een orkestje hebben dat "De Zevenklapper" heet en bovendien nog meedoen in een groot klepperorkest dat de burgemeester gaat huldigen, omdat hij vijfentwintig jaar het stadje heeft geregeerd, kun je wel begrijpen hoe druk, maar ook hoe gezellig het om en bij de Sandelhoutjes kan zijn. Alleen Miesje, die zo prachtig kan vertellen, is wel eens tegen de draad in, maar zij maakt veel goed door haar zorg voor een schoolvriendinnetje, dat een nare ziekte heeft doorstaan en nog niet helemaal beter is. Er gebeurt nog veel meer in dit nieuwe boek van Pieter Nierop, maar dat kan ik werkelijk niet allemaal verklappen, maar je kunt er zeker van zijn, dat de Sandelhoutjes, met hun Zevenklapperorkest en hun klepperclub een grote, een héél grote rol erbij spelen!

Is De zeven zusjes Sandelhout het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De zeven zusjes Sandelhout