Dogmatiek voor iedereen

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Het woord 'dogmatiek' klinkt nogal stoffig, saai en moeilijk. Dit boek laat zien dat het ook anders kan! De gewone taal met duidelijke voorbeelden, heldere uitleg van belangrijke bijbelteksten, verdiepende gedeelten en herkenbare vragen zorgen voor een boeiend en prettig leesbaar boek.
De auteurs zijn ervan overtuigd dat dogmatiek bijdraagt aan de verdieping van je geloof. Naast argumenten om te geloven komen de Drie-eenheid, de kerk, gebed, hemel en hel, Gods leiding in je leven en veel andere belangrijke thema's uit de Bijbel op een overzichtelijke manier aan de orde.
Dit boek richt zich in de eerste plaats op jongeren, maar ook voor volwassenen is 'Dogmatiek voor iedereen' een toegankelijke inleiding in de geloofsleer.

* Verdieping van je geloof
* Heldere uitleg van moeilijke onderwerpen
* Met introductieverhalen, verdiepingsteksten, verwijzingen naar filmpjes en boeiende citaten

Dr. Almatine Leene is onderzoeker aan de Universiteit van Stellenbosch (Zuid-Afrika) en daar predikant in de Nederduits Gereformeerde kerk. Daarnaast is ze docent dogmatiek aan de VIAA Hogeschool in Zwolle.
Ds. ir. Wim Markus is emeritus predikant binnen de PKN. Hij was voorzitter van en werkzaam bij de HGJB.

01 januari 2016

Reacties op: Dogmatiek voor iedereen