Donau

Donau is een moderne odyssee langs het kloppende hart van Centraal-Europa, waar het leven wordt beïnvloed door het

Oosten en het Westen, door het christendom en de islam. De loop van de oude rivier volgend, van de oorsprong in de heuvels

van Beieren, door Oostenrijk en Hongarije, via de Balkan naar de Zwarte Zee, voert Magris de reiziger langs landschappen

waar een grote verscheidenheid aan volken en culturen hun sporen hebben achtergelaten. Magris neemt ons mee op zijn bijzondere

tocht, verrijkt door ontmoetingen met de bevolking en geesten uit het verleden, van Ovidius tot Marcus Aurelius, van Kafka tot Canetti. Met zijn loflied op de Donau heeft Claudio Magris een meesterwerk gecreëerd, waarin eruditie en een weergaloze schrijfstijl moeiteloos een verbond zijn aangegaan.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Donau het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Donau