Donkerblank

Rank 3103 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
We zijn allemaal blank of donkerblank. Tijdens de grootse transformatie die ons te wachten staat moeten we geen energie verspillen aan elkaar verbitterd verketteren over onze huidskleur. Dat schrijft trendwatcher des vaderlands (NRC) en Vooruitblik-koning (Volkskrant) Adjiedj Bakas. Hij geeft ons een verbijsterend kijkje in de nabije toekomst: Fabrieken komen terug en er volgt een binnenlandse migratie van stad naar platteland. Thuiswerken wordt het nieuwe normaal. We krijgen een ‘Italianisering’ van de staatsfinanciën. De uit Amerika overgewaaide identiteitspolitiek blijft oproepen tot een rassenoorlog en er komt een ‘z-bellie’ (opstand van generatie Z, geboren na 1995). China rukt verder op en de economie zal gaan krimpen. Veel horecabedrijven, clubs en discotheken sluiten, want aan de pret-economie komt een einde. En nogmaals: we zijn allemaal blank of donkerblank. De multiculturele samenleving biedt het grote voordeel dat we op sekstoerisme kunnen in eigen land. Door integratie tussen de lakens zijn onze nazaten straks beige. Welkom in de toekomst! +

01 januari 2020

Reacties op: Donkerblank