Donkerder 2.0

Donkerder 2.0

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 3 Recensies 4
Als Rogier op jonge leeftijd naar Drenthe verhuist omdat zijn vader daar directeur van een vakantiepark wordt, ontmoet hij René. Rogier is een slim jochie, lief, zorgzaam en positief. René is een lompe nakomer. Nadat zijn moeder is overleden, wordt hij langzaam vernield door zijn vader en broers, met hun duistere praktijken op hun boomkwekerij.
Ondanks dat René een paar jaar ouder is, komen de jongens in dezelfde klas te zitten. Samen bouwen ze hutten. Samen kijken ze naar Wubbo Ockels. Samen belanden ze in het ziekenhuis. Maar op het moment dat Rogier naar het gymnasium vertrekt, groeien ze verder en verder uit elkaar.
Wanneer Rogier en een klasgenote slachtoffer worden van een brute geweldsuitbarsting van René, lijkt de verwijdering definitief. Toch blijven ze elkaar ook daarna tegenkomen en invloed houden op elkaars levens, en zo dreigt ook Rogier naar beneden gezogen te worden, de duisternis in.

Palmslag
04 mei 2020