Dooi

Dooi

Gelezen 113 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 6 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 2 Top25's 4   Topics 0
Wekenlang zit Ruben Saarloos met zijn woonschip vastgevroren in het IJsselmeer. Zijn isolement maakt hem nog somberder en norser dan anders. Dan krijgt hij bezoek van een mysterieuze schaatsster. Wat richt deze roodharige vrouw aan bij de eenzame schipper zodat de eindelijk inzettende dooi hem opeens onwelgevallig wordt?
Dooi is een melancholieke novelle over een onverhoeds maar hevig toeslaande verliefdheid bij een man die de liefde als een allang gepasseerd station beschouwt. Er wordt een wereld opgeroepen waarin erotiek en dood wonderbaarlijk verstrengeld blijken te zijn. De gebeurtenissen houden de lezer nog lang in hun greep.
Pockets literaire fictie
Nieuw Amsterdam
12 februari 2008
9789020421194 , 9789020458008 , 9789025416348 , 9789046804001

Recensies

Ellen IJzerman (prowisorio) Hebban Recensent

Recensie Dooi

door: Ellen IJzerman (prowisorio) 1 like
Dooi is het tweede boek dat ik van Rascha Peper heb gelezen. Een paar jaar geleden heb ik Russisch blauw gelezen en dat beviel me zeer. Dooi valt, daarbij vergeleken, eigenlijk een beetje tegen, omdat het zo'n cliché-verhaal is. Man op leeftijd, raakt verzeild in ongewone situatie: vastgevroren op...

Recensie Dooi

door: ennie 1 like
'k Heb weer genoten van Rascha Peper's manier van schrijven. Geen spectaculair verhaal dit keer, maar weer alleszins de moeite waard. In één adem uitgelezen.