Doorlevers

Doorlevers

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 0 Recensies 0
In Doorlevers van Daniëlle Hermans en Barbara Slagman vertellen vijftien mensen hoe zij omgaan met het leven na kanker. Door nieuwe, soms experimentele, medische behandelingen leven mensen met levensbedreigende kanker maanden, soms jaren langer dan verwacht. Ze krijgen hierdoor tijd om in een redelijk goede lichamelijke conditie weer verder te gaan. Maar hoe pak je de draad van je leven weer op als er zoveel onzekerheid is over je toekomstperspectief? Hoe ver kun je vooruit plannen? Hoe zit het met je mentale conditie? Is je zelfbeeld veranderd? Begrijpen jouw werkgever en/of bedrijfsarts in wat voor wereld jij je nu bevindt? Hoe leg je je situatie uit aan je kinderen? Snapt je partner jou nog? En je vrienden? Hoe pakken zij het op? Gaan ze dichter bij je staan of trekken ze zich juist terug? Iedereen haalt opgelucht adem, ‘het gaat weer goed…’ Maar zo simpel ligt het niet. In Doorlevers van Danielle Hermans en Barbara Slagman en vertellen mensen – jong en oud, man en vrouw, met en zonder gezin – hoe zij met dit nieuwe leven omgaan. +

Literaire non-fictie algemeen
Ambo|Anthos