Drie dagen

AD:

Drie dagen

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

Vincent moet de dag na Hemelvaart voor een kleine ingreep naar de dokter. Zijn vrouw Isabeau is na een woordenwisseling stante pede naar een warm eiland vertrokken met een vriendin en broer Mart is net gaan samenwonen, maar heeft ondertussen een affaire. In de ingenieus gecomponeerde roman,Drie dagen, kruipt Nina Roos drie dagen lang in de hoofden van haar personages. Door middel van telefoongesprekken, regieaanwijzingen en streams of consciousness ontvouwt de binnen en buitenkant van elk personage zich gaandeweg voor de ogen van de lezer. In haar onnavolgbare stijl weet Nina Roos drie volstrekt authentieke personages neer te zetten.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij De Harmonie B.V.
24 maart 2016
08 april 2016

Drie lange dagen

door: Marlon Wissing

Drie personages en drie dagen. Zo zou je het romandebuut Drie dagen van tekenaar en schrijfster Nina Roos in vijf woorden kunnen samenvatten. Roos kruipt diep in de gedachtewereld van haar hoofdpersonen. Dat levert geestige en onnavolgbare streams of conciousness op, maar echte spanning ontbreekt.

...

Reacties op: Drie dagen