Drie jaar duurde de nacht. Dagboek van een joods meisje

Alles wat in dit boek staat, is waar gebeurd. Ik ben de "Chaja" uit het boek en zat ondergedoken met mijn broertje, moeder, grootouders en tante. Mijn vader, zusje en andere familieleden zijn allen in Auschwitz omgekomen. In de donkere, lange jaren schreef ik dit boek, dat ik graag in dank opdraag aan degenen, die met gevaar voor eigen leven een klein deel van het Joodse volk hebben gered en als herinnering aan hen, die nooit zijn teruggekeerd. H. Herzberg-Pinas Van mevrouw Herzberg verscheen tevens het veel gelezen boek over het meisje "Ruth". Ruth trekt naar Israël om in dit jonge land haar toekomst op te bouwen. Veel verdriet en tegenslag worden haar deel in een poging om in vrijheid haar geluk te vinden.

Is Drie jaar duurde de nacht. Dagboek van een joods meisje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Drie jaar duurde de nacht. Dagboek van een joods meisje