Drie volle manen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Tijdens een lezing ontmoet gebarentaaldeskundige Sophie Stevens de man van haar dromen: Denis van Liem, een hoogleraar die net het bejubelde eerste deel van zijn geschiedenis van de Arabische astronomie heeft gepubliceerd en een spectaculaire historische ontdekking op het spoor is. Hij heeft namelijk een dertiende-eeuws Arabisch manuscript gevonden waarin een heliocentrisch wereldbeeld uiteengezet wordt, eeuwen vóór Copernicus. Als ze hem na afloop van zijn praatje enkele slimme vragen stelt, blijkt ook bij hem de vonk over te slaan.

Er ontspint zich een idylle die niet helemaal over rozen gaat, want Denis blijkt getrouwd te zijn en geen driehoeksrelatie te willen aangaan. Hij blijft Sophies hoop echter voeden door te laten weten dat hij haar mist, een schuldig verlangen heeft en niet doet wat hij het liefst zou willen doen. Sophie blijft tegen beter weten in hoop houden – tot ze een vreselijk bericht krijgt.

Een prachtige en tegelijk tragische ode aan de liefde.

Uitgeverij Elikser B.V.
22 december 2020