Dromen van mijn vader - Young Adult editie

Dromen van mijn vader - Young Adult editie

In het inspirerende Dromen van mijn vader maken we kennis met de jonge Barack Obama. Vanaf jonge leeftijd wordt hij, als zoon van een zwarte Keniaanse vader en een witte Amerikaanse moeder, geconfronteerd met vragen over wie hij is en waar hij vandaan komt. Wat is zijn verhaal, zijn plek in de wereld, zijn toekomst? Barack groeit op in Hawaï bij zijn moeder en grootouders, gaat naar de middelbare school en daarna studeren. Zijn vader ziet hij in al die jaren weinig. Hem leert hij pas echt kennen als hij na zijn middelbareschooltijd naar Kenia reist – en dan lukt het Barack om zijn complexe achtergrond en de geschiedenis van zijn familie te omarmen. Op zijn reis naar volwassenheid leert Barack Obama, met vallen en opstaan, zijn idealen te volgen: rechtvaardigheid, leiderschap en dienstbaarheid. Dit krachtige levensverhaal zal lezers inspireren om te onderzoeken waar ze vandaan komen – en waar de toekomst ze kan brengen. +

Geschiedenis & Politiek
Maatschappijgeschiedenis