Dudeljo!

Kom mee naar buiten allemaal

Dan zoeken wij de wielewaal

En horen wij die muzikant

Dan is zomer weer in t landDudeljo klinkt zijn lied

Dudeljo klinkt zijn lied

Dudeljo en anders niet!
Van alle zangvogels is de Wielewaal ongetwijfeld de meest bezongene. Hele generaties hebben zijn loflied in canon gezongen, in de christelijke zangvereniging, op wandeltochten, bij het kampvuur en op school. En de Wielewaal verdient deze hommage volgens Hans Dorrestijn, de man die dankzij Dorrestijns Vogelgids en Dorrestijns Natuurgids de onbetwist scherpzinnigste en geestigste Nederlandse auteur is op ornithologisch gebied.

Dudeljo! is behalve een eerbetoon aan Nederlands mooiste zangvogel een nieuw hoogtepunt in Dorrestijns vertelkunst. Hij neemt de lezer weer mee op zijn vogelexcursies naar uitheemse landen als Hongarije, Bulgarije en Georgië en brengt daarbij ook van alles aan het licht over de wellicht vreemdste vogel die de natuur kent: de mens.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Dudeljo! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dudeljo!