Eco lifestyle

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Dat een kleine ecologische voetafdruk mét een elegante hoge hak perfect mogelijk is, bewees Anne Drake in haar eerste boek Doe het zelf! Ecologie op hoge hakken.

In Eco lifestyle. Aan de slag! gaat ze op datzelfde elan verder en geeft een antwoord op de vraag waar we allemaal mee worstelen: wat kunnen we zelf doen? Anne reikt je verschillende manieren aan om je ecologische voetafdruk te verkleinen zonder in te boeten aan stijl en comfort.

Dit boek staat vol vele verrassend makkelijke (vegan)DIY-recepten voor allerlei ecologische producten en tips om het dagelijks leven zero waste te maken. Dat deze levensstijl je ook nog eens geld bespaart is mooi meegenomen. Om het met de woorden van zero waste-chef Anne-Marie Bonneau te zeggen: "We don't need a handful of people doing zero waste perfectly. We need millions of people doing it imperfectly.'

Anne Drake (°1968) werkte jarenlang bij een bedrijf dat plastic verpakkingen produceerde. Nu probeert ze haar impact op het milieu elke dag te verkleinen. Ze geeft tal van workshops en lezingen.