Een beknopte geschiedenis van zeven moorden

Knack:

Een beknopte geschiedenis van zeven moorden

Gelezen 39 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 73 Favoriet 4 Recensies 7
Literatuur & Romans Artikelen 10 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0

Een epische kroniek over Jamaica's turbulente verleden waarin de moordaanslag op Bob Marley, op 3 december 1976, centraal staat. Verteld vanuit het perspectief van meer dan een dozijn stemmen, wordt die gebeurtenis geschilderd als de onvermijdelijke climax in een verhit land dat gedomineerd wordt door gangs, armoede en corruptie. Zelfs als het verhaal zich verplaatst naar New York in de jaren negentig, zijn de uitwassen van Jamaicaans geweld nog altijd voelbaar.

De veelomvattendheid van dit opzwepende verhaal maakt deze roman tot een complete en onmisbare geschiedenis van Jamaica.

Arjaan van Nimwegen en Thijs van Nimwegen
Lebowski
15 mei 2015
15 mei 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Joop Liefaard Hebban Recensent

Een indrukwekkende en keiharde roman

door: Joop Liefaard 1 like

De Jamaicaanse schrijver Marlon James won dit jaar de prestigieuze Booker Prize voor zijn roman Een beknopte geschiedenis van zeven moorden. Michael Wood, de voorzitter van de jury, zei over het boek: 'It was very exciting, very violent, full of swearing. It was a book we didn’t actually have any...

Reacties op: Een beknopte geschiedenis van zeven moorden