Een held - gebaseerd op het verhaal van Heer Gawein en de Groene Ridder

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
De eeuwenoude Camelotlegende van Gawein en de Groene ridder herverteld voor een wat jonger publiek dan gebruikelijk.
In dit rijk geïllustreerde boek volgen we de nog jonge ridder Gawein die door het lot gedwongen wordt zich een echte held te tonen. Op zijn tocht naar de Groene Kapel sluit hij een ongebruikelijke vriendschap met Heer Bertilak en vrouwe Aga en krijgt hij belangrijke lessen over vriendschap, mysterie en vertrouwen.

Wat eigenzinniger, eigentijdser en misschien ook wat grappiger dan we van een Arthurlegende gewoon zijn, maar toch een echt ridderverhaal voor jongens en meisjes van alle leeftijden.
Junior
Illustraties
Lies van Gasse
Uitgeverij Vrijdag

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

Het klassieke ridderverhaal met elementen uit de moderne tijd

door: Selene 1 like
Op een dag komt de Groene Ridder het kasteel van Koning Arthur binnenlopen en daagt de dapperste ridder uit om zijn hoofd af te hakken. Per ongeluk wordt Gawein degene die dat moet doen. Het overgrote deel van het verhaal is hetzelfde als het bekende verhaal van Gawein en de Groene Ridder, al zijn...