Een jaren dertig huis 1920-1940

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Nederland heeft veel jaren dertig huizen, die in de periode 1920-1940 in het hele land gebouwd zijn. De term een jaren dertig huis roept vaak een bepaald beeld op. Zo kan gedacht worden aan een erker, aan een hellend dak, aan glas in lood. Maar weet u dat jaren dertig huizen soms erg van elkaar verschillen en toch typisch jaren dertig huizen zijn? Dit boek toont veel verschillende jaren dertig huizen en hun karakteristieke elementen. Voor een eigenaar of bewoner van een oud huis is het vaak moeilijk om informatie te vinden over het bijzondere van het huis omdat die informatie is verspreid over veel verschillende, vaak voor specialisten geschreven bronnen. Is het huis een monument, dan is er mogelijk van alles over te vinden, maar over 'gewone' oude huizen vaak niet. Daarom is in dit boek die informatie bijeen gebracht. In Een jaren dertig huis 1920-1940 komt u meer te weten over de achtergrond van het 'jaren dertig huis', van de periode en van het wonen in die tijd. Maar vooral toont dit boek welke karakteristieke, authentieke elementen u aan en in het huis kunt aantreffen. In dit boek zijn heel veel foto's opgenomen die uitleg geven bij de tekst. Zo krijgt u een goed beeld van verschillende jaren dertig huizen in Nederland en kunt u er met nog meer plezier naar kijken.

27 januari 2020
9789081962018