Een Lege Plek

Een lege plek

De bundel Een Lege Plek van Ruud Broekhuizen (1967) is de weerslag van een zoektocht naar een eigen stijl van dichten nadat hij zijn periode als Stadsdichter van Gouda (2014-2016) afsloot. Het resultaat is een bundel met gedichten die soms zeer persoonlijk, klein en kwetsbaar zijn, soms juist weer meer verhalend en theatraal. Wat is gebleven is de blik van de dichter op onze maatschappij: hoe moet hij zich verhouden tot vraagstukken als klimaat, vluchtelingen en de toegenomen onstuimigheid van meningen? In Een Lege Plek beschrijft Ruud Broekhuizen de leegtes die soms in levens kunnen ontstaan na ingrijpende gebeurtenissen. In zijn gelijknamige theaterprogramma probeert hij bovendien een antwoord te vinden op de vraag of zo’n leegte juist niet een voorwaarde is om weer door te kunnen gaan. In de bundel zijn enkele QR-codes bijgevoegd. Zo kunt u de dichter ook een aantal gedichten horen voordragen.

Poëzie
Poezie