Een leven op zijn kop

Het boek is geschreven door journaliste Trix Broekmans en vertelt over de strijd van Peter d’Hamecourt, bij veel mensen bekend als ‘correspondent in Moskou’ voor het NOS Journaal en het AD (Algemeen Dagblad), om na zijn hersinfarct weer op de been te komen.

Na zijn pensionering ging Peter in Frankrijk wonen. Daar krijgt hij een beroerte. Leven werd overleven. Hij vocht een taaie strijd om weer overeind te komen. Schrijfster Trix Broekmans vertelt vanuit iedereen een deel van het verhaal: vanuit Peter zelf, vanuit zijn vrouw Zoya, de arts, de therapeut en haarzelf. Dat geeft een goed en herkenbaar beeld vanuit verschillende perspectieven. Professor Erik Scherder, klinisch neuropsycholoog, schrijft in zijn voorwoord: ‘Dit is niet het eerste boek over dit onderwerp en zeker niet het laatste. Maar ik heb nog niet eerder zo indringend het hele proces na een herseninfarct kunnen volgen. Daarom beveel ik dit boek van harte aan!’

Is Een leven op zijn kop het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een leven op zijn kop