Een losse draad

Een losse draad

Rank 2166 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 0
Engeland, 1932. De gevolgen van de Eerste Wereldoorlog zijn nog altijd voelbaar. Violet Speedwell verloor zowel haar broer als haar verloofde en wordt door de maatschappij gezien als een 'overtollige' vrouw, gedoemd haar leven te slijten als oude vrijster.
Vastbesloten om haar verstikkende moeder te ontvluchten en haar eigen plek te vinden, verhuist ze naar Winchester. Daar sluit ze zich aan bij de borduursters, een groep uiteenlopende vrouwen die de knielkussens voor de kathedraal maken. Al snel raken hun levens vervlochten en delen ze elkaars geheimen.
Wanneer het ondenkbare dreigt te gebeuren en een nieuwe Wereldoorlog op uitbreken staat, blijkt Violets nieuw verworven onafhankelijkheid niet vanzelfsprekend.
Een losse draad is een tijdloos verhaal over vriendschap en liefde en over een vrouw die haar eigen weg wil gaan.
Uitgeverij Orlando
15 november 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,50 Bestel het e-book € 14,99