Een naderend begin van iets nieuws

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Een kamer in een statig huis aan een kade in een provinciestadje is het epicentrum van het leven van een achttienjarige. Hij mag er zonder betaling wonen, maar moet als tegenprestatie voor zijn huisbaas elke maand de huur ophalen op tal van adressen, verspreid door de stad. In heldere bewoordingen ontvouwt zich een verhaal waarin niets lijkt te zijn zoals het zich voordoet. De lezer maakt kennis met een stoet aan raadselachtige figuren als de Sorbische huisjesmelker Dzinballe, de klassieke schoonheid Annie Bedeaux, het ongrijpbare meisje Tanja, wannabe filmproducent Stanley Migchelbrink en niet in de laatste plaats de overige kamerbewoners. En dan is er nog een koffertje met naaktfoto’s van een zekere ROA.

Een naderend begin van iets nieuws is het romandebuut van Hans Heesen.

Het leven als legpuzzel met een aantal ontbrekende stukken, dan wel een doolhof zonder uitgang. Met Een naderend begin van iets nieuws heeft Hans Heesen een gave literaire roman geschreven.
L.H. Wiener

Een naderend begin van iets nieuws is zo’n boek dat er gewoon hoort te zijn. De personages lijken elkaar tot leven te brengen en over alles heen ligt zo’n heerlijke tristesse. Erg mooi.
Spinvis

IJzer
30 april 2021
30 april 2021

Reacties op: Een naderend begin van iets nieuws