Een portret van trouw

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Deel 3 in de serie De codekrakers

Hij ziet patronen in wat zij als chaos beschouwt. Zij ziet schoonheid in een wereld waarvan hij denkt dat hij vernietigd wordt

Zivon Marin is een van de beste cryptografen van Rusland totdat de Oktoberrevolutie zijn wereld ineen doet storten. Gedwongen vlucht hij naar Engeland nadat hij zich tegen Lenin heeft uitgesproken. Zivon wordt gedreven door een groeiende woede en is vastbesloten om zijn diensten aan de Britten aan te bieden. Wie maar niet uit zijn gedachten raakt is zijn broer, van wie Zivon vreest dat hij omgekomen is bij het treinongeluk dat hen scheidde.

Lily Blackwell ziet de wereld het beste door de lens van een camera en beschikt over een onovertroffen vaardigheid als het gaat om het retoucheren en opnieuw maken van foto's. Door de connecties van haar vader, werkt ze voor de inlichtingenafdeling, ook al zou haar moeder het afkeuren als ze er ooit achter zou komen.

Nadat kapitein Blackwell Zivon op een avond voor een diner heeft uitgenodigd, bloeit er een vriendschap tussen hem en Lily op die al snel uitmondt in verliefdheid. Maar beiden hebben geheimen die ze niet willen delen, en geen van beiden is er helemaal zeker van dat ze de ander kunnen vertrouwen. De loyaliteit van Zivon wordt ook nog eens in twijfel getrokken. Eerlijkheid gaat echter boven alles, zo vindt Zivon, zelfs boven een toekomst samen met Lily - het gaat dan ook over een kwestie die de oorlog kan beëindigen...

Roseanne M. White is een schrijfster van bestsellers en genomineerd voor de Christy Award. Ze heeft lang beweerd dat woorden de lucht vormen die ze inademt. Wanneer ze geen fictie schrijft, geeft ze thuisonderwijs aan haar twee kinderen, ze ontwerpt boekomslagen, ze redigeert en pretendeert dat haar huis zichzelf schoonmaakt.

Een portret van trouw is het derde deel in de serie De codekrakers. Verder verschenen:
* Deel 1 Het getal van de liefde
* Deel 2 Op de vleugels van toewijding

De codekrakers (3)
Joeky Janusch
Zoeklicht, Uitgeverij 't
08 juli 2021
08 juli 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Reacties op: Een portret van trouw