Een Soulman In De Achterhoek

In deze bundeling van eerder in de Volkskrant verschenen verhalen en sfeertekeningen beschrijft John Schoorl als het ware de stand van de populaire muziek in Nederland. Zo vinden we naast elkaar portretten van puur Hollandse fenomenen als een smartlappen-etherpiraat, de indo-rockband The Crazy Rockers, de Limburgse volkszanger Arno Adams, een militaire blaaskapel, de jazzplatencollectie van Jules Deelder en de makers van "De vogeltjesdans"; elementen uit de moderne popmuziek zoals reli-hiphoppers, de gitarist van Andre Hazes, Peter Pan Speedrock en het romandebuut van The Lau van The Scene; en buitenlandse grootheden in Nederland zoals Arthur Conley ("Sweet soul music"), de Kaapverdiaan Americo Brito, de jazztrompettist Benny Bailey en de Surinaamse Lieve Hugo.

Recensies (1)

Is Een Soulman In De Achterhoek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een Soulman In De Achterhoek