Een tijdloze trilogie

In deze trilogie, zijn drie verhalen gebundeld, waarin Daniël de hoofdrol speelt. In het eerste verhaal struint hij 's nachts over de beroemde begraafplaats van Père-Lachaise en ontmoet daar zijn zielsverwant. Veel filosofische thema's worden aangesneden, terwijl aan menig graf van een beroemdheid een bezoek wordt gebracht. In de Jalta-tragedie is hij als Amerikaanse tolk aanwezig op de Jalta-conferentie, waarbij hij de loop van de wereldgeschiedenis in zijn handen heeft. Toch loopt alles anders dan verwacht en is hij getuige van het ontstaan van de Koude Oorlog. In het laatste verhaal gaat hij op zoek naar de Alpha-beschaving, om de voetafdrukken bloot te leggen van dé civilisatie, die haar kennis heeft doorgegeven aan de aan ons bekende civilisaties. Hiervoor reist hij naar het einde van de wereld, terwijl het verleden hem achtervolgt en een gevaar is voor zijn leven.

Is Een tijdloze trilogie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een tijdloze trilogie