Een werk der duisternis

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Edward Wilkins werkt als advocaat in een provinciestadje omdat hij het kantoor van zijn vader heeft overgenomen. Zijn intellectuele, artisieke levenshouding botst met die van de inwoners, maar Wilkins doet zijn best erbij te horen. Het gaat slecht met het bedrijf en Wilkins begint steeds meer te drinken. Maar het escaleert pas echt als Wilkins in een opwelling de zakenpartner die hij kort daarvoor in de arm had genomen om het leven brengt tijdens een ruzie. Wilkins dochter Ellinor en een diender genaamd Dixon helpen hem het lichaam te begraven in de tuin. Jarenlang blijft het geheim over de familie hangen, tot het lijk wordt opgegraven bij de aanleg van een spoorweg. Wat zich dan ontvouwt is een achtbaan van gebeurtenissen waarin Gaskell haar talent toont om een spannend verhaal met sterke psychologische karakterschetsen te verbinden. Een werk der duisternis werd in eerste instantie in delen gepubliceerd in All the Year Round, het literaire tijdschrift van Charles Dickens. +

Saga Egmond
01 januari 1863
9788726119343

Reacties op: Een werk der duisternis