1001004002073373

Eerlijk duurt te lang

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Waarom lopen sommige golfers met konijnenkeutels op zak? Welk geheim droeg de atlete Stella Walsh jarenlang met zich mee en wat dacht de Tunesische keeper Chokri al-Ouaer toen hij zichzelf opzettelijk in het gezicht sneed tijdens de finale van de Afrikaanse Champions League? Voor het plegen van welk misdrijf kreeg Piet Schrijvers ooit een fortuin aangeboden?

De antwoorden op deze vragen staan beschreven in Eerlijk duurt te lang, dat in zijn geheel is gewijd aan het fenomeen vals spel. Aan de hand van vijf categorieën gaan de schrijvers op zoek naar de meest spraakmakende, hilarische en ook schrijnende voorbeelden van foul play in de geschiedenis van de sport.

Eerlijk duurt te lang is enerzijds een ode aan de sporter die met creatieve middelen zijn gebrek aan kracht en snelheid probeert te compenseren, en anderzijds een aanklacht tegen de toegenomen macht van het geld in de sport.

Lifestyle & Vrije tijd
Uitgeverij Pepijn B.V.