EGO

Ego

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 21 Favoriet 1 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

'Maak me gelukkig, vervul me, bescherm me, vertel me wie ik ben,' zegt het ego tegen de wereld.

Hoofdpersoon Olivia is, getriggerd door een persoonlijk verlies, van mening dat de mensheid in sneltreinvaart de verkeerde kant op raast. Nog meer richt zij zich op die kant in haar eigen wezen die gevoelig is voor verleiding en genotzucht en een onbevredigende hang heeft naar acceptatie. Ze besluit de strijd met het ego aan te gaan maar verleiding, in de vorm van haar aantrekkelijke werkgever, gooit roet in het eten. Hij zet het leven van Olivia op zijn kop.

Haar ontdekkingsreis versmelt met een fysieke reis door o.a. Zuid-Europa, iets dat haar nog verder verwijdert van haar veilige leven met haar echtgenoot. De confrontatie met zichzelf en het leven, in de vorm van lustmoorden die haar lijken te achtervolgen, haar afwijkende seksuele behoeften en de staat van de wereld in de zomer van 2014, zorgen ervoor dat de rauwe menselijkheid haar spirituele zoektocht bijna laat verdampen. Bijna...

'Op de bodem van beproeving groeit geluk.'

Wanneer de lezer zich openstelt, zal zij of hij nader kennismaken met het eigen ego, met alle gevolgen van dien.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Aspekt B.V.