Eigen van elkaar

Philip Snijder: ‘“Eigen”, dat was het woord waarmee in onze familie de kracht van onze bloedband werd omschreven. Wij waren “eigen” van elkaar, wat “eigen” was zat voor het leven aan elkaar vastgegroeid, met alle bescherming en verplichting die daarbij hoorden. Ik begon te vermoeden dat daarin mijn problemen lagen, dat ik door verkeerde aanleg niet in staat was om een volwaardige plaats in te nemen als eigen op het Bickerseiland.’
Pijnlijk, herkenbaar, genadeloos en toch vol humor: dat zijn de familieromans van Philip Snijder. Als geen ander kan hij de dynamiek binnen een gezin op intense en soms hartverscheurende wijze in beeld brengen. Daarom verschijnt ter gelegenheid van de Boekenweek Eigen van elkaar, waarin drie van zijn familieromans – Het geschenk, Bloed krijg je er nooit meer uit en Het smartlappenkwartier – zijn gebundeld.

Is Eigen van elkaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eigen van elkaar