Elektrisch ecosysteem

Rank 9418 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Dit boek opent de deur naar het elektrische leven van de natuur. Waarom kijken zebravinkvrouwtjes naar de uitstraling van hun partners, hoe zweven kikkers op magneetvelden en hoe gebruiken zeehonden hun radarsnor? Het boek staat vol met dit soort fascinerende voorbeelden, wetenschappelijk onderbouwd. Hierdoor ontstaat een ander wereldbeeld waarin niet langer alleen chemische reacties bepalend zijn maar waarin alles blijkt te draaien om elektriciteit en magnetisme. Het is een kennismaking met de ongeziene energiedimensies van mensen, dieren, planten en de aarde.

Daarnaast introduceert het boek ook een zorgwekkende realiteit omdat het gebruik van steeds meer kunstmatige stralingsbronnen risico's met zich mee brengt. Zo blijkt dat straling van zendmasten het gedrag van koeien beïnvloedt en bomen beschadigt. Met talloze vragen wordt de dialoog hierover gevoed. Ook biedt het een hoopvol perspectief, want hoewel stralingsbronnen schade aan kunnen richten kunnen daarentegen specifieke frequenties helpen bij genezingsprocessen. Het boek spreekt over de kwetsbaarheid van het natuurlijk elektrisch ecosysteem waarin alles met elkaar verbonden blijkt te zijn.

Brave New Books
01 januari 2019