Ernest Hemingway_En de zon gaat op

En de zon gaat op

Gelezen 39 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 21 Favoriet 3 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

En de zon gaat op, Hemingway’s portret van the lost generation verscheen 90 jaar geleden en was meteen een klassieker. Deze debuutroman zette een hele generatie in beweging en maakte van Ernest Hemingway de stem van zijn generatie.

Jake, een Amerikaanse verslaggever in Parijs, is dolverliefd op Brett, een beeldschone maar losbandige societyfiguur. Met een groepje vrienden reizen ze af naar Pamplona voor het jaarlijkse stierenvechten, waar hun relatie onder druk komt te staan door nieuwe hartstochten en jaloezie.

En de zon gaat op schetst een beeld van de verloren generatie van de jaren twintig, die richtingloos opgroeide na het einde van de Eerste Wereldoorlog

Vertaalde pockets
Oorspronkelijke titel
The Sun also Rises
LJ Veen Klassiek
03 maart 2020
9789020415247 , 9789026958618 , 9789041710901

Lezerswaarderingen

Artikelen over En de zon gaat op

Meer artikelen

Lees verder

Recensies

Veel drank

door: Paulus 1 like ebook
Deze debuutroman - 'The sun also rises' - van Ernest Hemingway uit 1927 gaat over de zogeheten 'Lost Generation'. Een term, bedacht door kunst-diva Gertrude Stein, voor een groep Amerikaanse schrijvers die in de periode tussen de twee wereldoorlogen in Parijs woonden. Door de zinloosheid van de...

Summum van tijdverspilling

door: Mellius 1 like
Het lukte Hemingway uitstekend om uitdrukking te geven aan het eentonige bestaan van een groep welgestelde vrienden. Een saaier boek dan dit kan ik mij niet voor de geest halen. Ook zit er nauwelijks een verhaallijn in. Het is vooral gebral van aangeschoten gasten. Wat een tijdverspilling.

1926

door: Wim Loonen 1 like
Een fijn geschreven verhaal met als hoofdmoot vissen en stierenrennen/vechten in Pamplona. veel drank met vrienden. Lijkt of je er zelf bij bent.