engelenvanmaastricht

Engelen van Maastricht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 0

Wat is het toch dat zoveel mensen naar Maastricht trekt? De pleinen en winkels, de kerken en kroegen? Ongetwijfeld. Maar de ziel van een stad leeft niet alleen in straten en stenen. Je vindt haar in de mensen die er wonen en werken, leven en liefhebben. In 21 verhalen brengt Jules Coenegracht Maastrichtenaren tot leven die aan zijn fantasie ontsproten. Achter gesloten deuren bestaat een onzichtbare werkelijkheid waarin vrouwen en mannen, eenzaamheid en seks, engelen en liefde hun rol spelen. De lezer van dit boek maakt aangename, onverwachte en soms confronterende gebeurtenissen mee die een verrassend licht werpen op de ziel van Maastricht. Authentiekere Maastrichtenaren dan Jules Coenegracht zul je niet vlug tegenkomen. De Maastrichtse roots van de familie Coenegracht gaan terug tot de 13de eeuw en rond 1800 was een Coenegracht burgemeester van Maastricht. Jules beschrijft zijn stad en de mensen die er wonen op z’n eigen manier: met genegenheid en zelfspot.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen