Fantastisch!

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Fantastisch! gaat voor n keer niet enkel over het heelal, of Darwin, of de hersenen, maar verenigt alle drie vakgebieden in een fantastisch verhaal dat veertien miljard jaar overspant, om een antwoord te geven op de vraag: wat is het om mens te zijn?

Fantastisch! gaat over het ontstaan van het universum en het leven, over de evolutietheorie, de werking van onze hersenen, bewustzijn, denkende computers, kwantummechanica en religie. Mede dankzij recente wetenschappelijke ontdekkingen wil Fantastisch! zelfs de laatste, ultieme vraag beantwoorden: bestaat er een opperwezen? Is er meer dan alleen maar materie en energie? Hiervoor introduceert de auteur een nieuw begrip, het contextverhaal, dat uit drie pijlers bestaat om zo de lezer zelf tot zijn ultieme besluit te laten komen. Fantastisch! gaat niet enkel over wetenschap, maar is ook een filosofisch en spiritueel boek dat gevoelens van ontzag en verwondering wil oproepen, evenals het vermogen om onszelf te relativeren. Om zo de lezer op een andere manier tegen de werkelijkheid te laten aankijken.

Kris Verburgh (1986) studeert geneeskunde aan de Universiteit Antwerpen. Hij schreef op 17-jarige leeftijd Schitterend! Over het universum, dat genomineerd werd voor de Eureka-Wetenschapsprijs. Hij was te gast in diverse radio- en televisieprogramma's en geeft lezingen in België en Nederland over mens en heelal.
Houtekiet

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker