Frankusstein

Gelezen 56 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 41 Favoriet 4 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 3 Top25's 1   Topics 0

In Brexit Engeland wordt de jonge transgender arts Ry tegen beter weten in verliefd op Victor Stein, een gevierde professor die het debat rondom kunstmatige intelligentie leidt – en in de avonduren een mysterieus experiment uitvoert in de catacomben onder Manchester. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, in de woestijn van Arizona, wachten de ingevroren lichamen van tientallen mannen en vrouwen erop om weer tot leven gewekt te worden. Stein heeft belangstelling voor één lichaam in het bijzonder. Maar het verhaal begint in 1816, als de negentien jaar oude Mary Shelley een verhaal schrijft over de schepping van een niet-biologische levensvorm. Heden en verleden, kunst en technologie, man en vrouw, lichaam en geest vloeien naadloos in elkaar over in dit grappige, vrijpostige liefdesverhaal over het leven zelf. Frankusstein is Jeanette Winterson op de toppen van haar kunnen.

Atlas Contact
29 mei 2019
04 juni 2019

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Kunstmatige intelligentie sinds 1818

door: Anne Oerlemans 1 like

Jeanette Winterson (1959) schreef zeventien boeken, waarvan een van de bekendste Sinaasappels zijn niet de enige vruchten is. Haar werk werd met verschillende prijzen bekroond, waaronder de Whitbread Award voor beste debuutroman en de Stonewall Award. In oktober 2015 verscheen Het gat in de tijd,...

Reacties op: Frankusstein