Fujisan

Een brug tussen werkelijkheid en fictie, tussen jezelf en de ander. John ontmoet midden in de nacht, op een brug in Kyoto, de mysterieuze oude prentkunstenaar Katsushika Hokusai en de wereldberoemde musicienne Ichi. Het is het begin van een indringende confrontatie met het verleden. John wordt gekweld door schuldgevoel en schaamte over keuzes die hij twintig jaar geleden heeft gemaakt. Ichi is op zoek naar haar afkomst. Een vertelling over schuld, liefde en verraad. Een zoektocht naar oprechtheid.
De Vlietende Wereld is een wereld waarin we de vergankelijkheid van het leven trachten te ontkennen door ons over te geven aan vermaak en plezier. Het is een schijnwereld waarin we ons anders voordoen dan we zijn, waarbij we steeds het conflict voelen tussen het verlangen om oprecht te zijn en het verlangen om gezien en gehoord te worden, bijzonder te zijn.
Fujisan is de eerste van een serie van vijf vertellingen uit de Vlietende Wereld. Een reis door de tijd, naar de oorsprong van wie wij zijn, om te ontdekken wat bepaalt wie jij bent.
Kawamura is het pseudoniem van een Nederlandse schrijver. Geïnspireerd door de beroemde Japanse prentkunstenaar Katsushika Hokusai (1760-1849) creëerde Kawamura een magische wereld waarin de berg Fuji (in het Japans Fujisan) een hoofdrol speelt.
Met illustraties van Senne Trip
www.devlietendewereld.nl

Is Fujisan het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Fujisan