Ga je naar de horizon?

Ga je naar de horizon?

Met Ga je naar de horizon? heeft Peter Koper een praktisch leesen leerboek geschreven. Het is een avontuurlijk boek, waarin hij beschrijft wat er vooraf gaat aan zijn besluit om andere mensen te begeleiden, of dat nu voor korte of langere tijd is. Aan dat besluit gaat een periode van kennismaking vooraf: de
intakeprocedure. Die intakeprocedure bestaat uit een aantal bijeenkomsten waarin Peter Koper peilt of hij geschikt is de ander te helpen. Of er een wederzijds aanvoelingsvermogen is, op intellectueel en emotioneel niveau.
Aan de hand van aansprekende voorbeelden en situaties die hij meemaakte met cliënten in zijn praktijk, laat Peter Koper zien hoe hij zijn werk als psychotherapeut uitvoerde. Ook geeft hij inzicht in hoe zijn eigen groei verlopen is en welke speerpunten doorslaggevend waren om zelf een praktijk als psychotherapeut te beginnen.

Peter Koper (1931) trad na de middelbare school in bij de Jezuïeten en werd in 1962 tot priester gewijd. Hij begon zijn loopbaan met het geven van verdiepingsbijeenkomsten aan leerling-verpleegsters, schoolverlaters en kloosterzusters. Later werd hij studentenpastor in Utrecht met alle vrijheid zich op therapeutisch vlak door studie en praktijk - ook internationaal - te bekwamen. Daarbij ging hij ook in preventieve therapie. Na tien jaar studentenpastoraat startte hij zijn eigen praktijk voor psychosynthesetherapie die tot op de dag van vandaag bestaat. Eerder verscheen bij uitgeverij Gopher zijn boek Zomaar mensen.

Esoterische en spirituele roman
Gopher B.V.
19 december 2019
19 december 2019

Reacties op: Ga je naar de horizon?