Gedachten, filosofie, maatschappijkritiek en andere onzin van Kamagurka

Al langer dan veertig jaar schenkt Luc Zeebroek ons onder de naam Kamagurka een blik in zijn wonderlijke kosmos. Wat begon in de niche heeft zich snel weten te nestelen in ons collectief geheugen. Wie heeft zijn ontwrichtend geestige cartoons in HUMO niet gelezen? Wie heeft niet van hem geleerd dat je de wereld maar beter met een korrel zout neemt?

Dit boek presenteert u het totaalfenomeen Kamagurka, als spottende cartoonist, maar ook als beeldend kunstenaar, performer en maatschappijcriticus. We treffen onzin aan in zijn oeuvre, maar de humor van Kamagurka is allesbehalve vrijblijvend. Die stelt de dingen grondig in vraag, bedenkt hoe het ook zou kúnnen zijn. De onzin getuigt bovendien van een doortastende vrolijkheid, een karaktertrek die we eigenlijk allemaal kunnen gebruiken om te overleven. Duik in de gedachtewereld van onze meester-absurdist en u wordt er vast een verlichter mens van.
Stripboeken
Borgerhoff & Lamberigts