Geheimen

Pietro en Teresa hebben een stormachtige relatie. Na de zoveelste ruzie komt Teresa met een idee. ‘Vertel me iets wat je nog nooit aan iemand hebt durven vertellen,’ zegt ze tegen Pietro. ‘Deel je gruwelijkste geheim, en dan deel ik dat van mij. Zo zijn we voor altijd met elkaar verbonden.’ Kort daarna gaan ze uit elkaar en Teresa vertrekt naar het buitenland. Tot zover ‘voor altijd’, denkt Pietro. Een tijd later wordt hij verliefd op Nadia, met wie hij een relatie krijgt. Een paar dagen voor hun bruiloft duikt Teresa plotseling weer op, en Pietro is doodsbenauwd dat ze zijn geheim zal verklappen en daarmee zijn hele leven zal verwoesten. Vanaf dat moment begint zijn geheim hem te achtervolgen. Telkens als Pietro zich op een kruispunt in zijn leven bevindt, is Teresa daar. Of is hij het die haar steeds opzoekt? En zal zij alles wat hij zo zorgvuldig heeft opgebouwd – zijn relatie, zijn carrière, zijn imago – met één onthulling in duigen doen vallen?
Na Strikken en Geintje onderzoekt Domenico Starnone in dit derde deel van zijn informele drieluik de ondoorgrondelijke, vaak destructieve relaties tussen man en vrouw, echtelieden en minnaars – op geheel eigen, speelse doch doordachte wijze.

Atlas Contact
17 augustus 2021