Gesprek met mijn vader en andere verhalen

In Grace Paleys Gesprek met mijn vader en andere verhalen is identiteit een persoonlijk en sociaal vraagstuk in de strijd voor een vreedzame wereld. Haar verhalen vangen het jeuken van de stad en liefde tussen ouders en kinderen. Paley schept een stevige en levendige fictieve wereld die doordrenkt is van het alledaagse leven. De meeste personages uit deze verhalenbundel zijn vrouwen van middelbare leeftijd, zoals Faith Darwin, die doet denken aan maar niet bedoeld is als Paleys alter ego; andere personages zijn simpelweg degene over wie verhalen verteld moeten worden – de kinderen die overleden door of geleden hebben aan verwaarlozing, armoede, drugsmisbruik, en de Vietnamoorlog. Met haar vlijmscherpe pen zet Paley geloofwaardige en levensechte personages neer. Nina Polak schrijft een voorwoord bij deze tweede bundel van Paley, die oorspronkelijk in 1974 verscheen. +

L.J. Veen Klassiek
01 mei 2017
19 juni 2017
9789020415384

Reacties op: Gesprek met mijn vader en andere verhalen