Gevangen

Mijn naam is Tessa Livia. Ik ben zeventien. In mij zit een monster. Dat heb ik niet gewild. Zo ben ik gemaakt.

Tessa is een wisseldier, een tiener die door genetische manipulatie in een brulhond kan veranderen. Ze wordt getraind om op rebellen te jagen. Tessa vindt haar werk in de gevangenis afschuwelijk. Als ze uitgekozen wordt, zich te verloven met Erik, haar roedelleider, vlucht ze het Centrum uit. Haar schuilplaats bij een kinderloos boerenechtpaar wordt al snel ontdekt. Om haar te vangen, laten de jagers een bom achter en nemen ze het echtpaar mee naar de gevangenis. Tessa zet alles op alles om de door haar ‘geadopteerde’ ouders te bevrijden.

De negentienjarige Wilson wordt nadat zijn vader is gestorven, de nieuwe rebellenleider van de actie groep de TOM. Met zijn maatjes plaatst hij explosieven op strategische doelen en organiseert hij een opstand. Na een explosie van een bom die ze niet hebben geplaatst, gaan ze op onderzoek uit. Ze ontdekken een gewonde Tessa.
Tessa verzwijgt wie en wat ze is. Ondertussen maken de rebellen er geen geheim van hoe hevig zij dat wisseldiermeisje uit de gevangenis verafschuwen en haten. Ondanks alle doodsverwensingen aan het adres van wisseldieren, helpt Tessa de rebellen aan een afweerschild om het hoofdkwartier beter te beveiligen. Ook geneest ze de kok van zijn pijn en activeert ze het onzichtbaarheidsscherm van het door de rebellen gestolen luchtschip. Hoe komt het dat ze zoveel weet en kan? Is er dan niemand die argwaan krijgt?

Maar Wilson is te verliefd om haar duistere kant te zien.

En Erik wil nog steeds zijn aan hem beloofde bruid terug…

Een spannende Young-Adult over liefde, afwijzing en acceptatie.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Gevangen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gevangen