Godin, held

Parool:

Godin, held

Gelezen 167 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 57 Favoriet 10 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Wat is liefde? Is het een werkelijkheid geworden droom of zelfbedrog? Het hart is onvoorspelbaar, de mens een tegenstrijdig wezen. Wat is intimiteit?

Tessa en Marius zijn hun hele leven verliefd. Ze ontmoeten elkaar op school en kunnen elkaar daarna niet meer vergeten. Soms zijn ze samen, soms niet. Jarenlang leven ze van geheime ontmoetingen in hotelkamers. Een romance met vele namen: bevlieging, affaire, obsessie. Dit is hun onverhulde verhaal, verteld van einde tot begin. Van de laatste aanraking tot de eerste ontmoeting, van het laatste woord tot de eerste blik.

Godin, held is een openhartige, aangrijpende roman over het mysterieuze en al te menselijke van de liefde.

Querido's Uitgeverij BV, Em.
02 oktober 2014
02 oktober 2014

Van literaire pracht naar goedkope porno

1 like

Godin, held is de vierde roman van Gustaaf Peek. Hij debuteerde in 2006 met Armin en sindsdien heeft elke twee jaar een roman van zijn hand het levenslicht gezien. Dover (2008) werd genomineerd voor de BNG Nieuwe Literatuurprijs en Ik was Amerika (2010) werd twee jaar later bekroond met dezelfde...

Reacties op: Godin, held