Goesting in Vlaanderen

Wat wij al eeuwenlang lekker vinden
Eddie Niesten
Met foto’s van Jan Crab
Niets zo Vlaams als hamrolletjes met witlof, paling in ’t groen, een frisse pint bier of een lekker stuk chocolade. Stuk voor stuk typische gerechten en producten van bij ons. Ook al ondergaat de Vlaamse keuken al heel lang invloeden uit de hele wereld, we blijven de producten uit onze eigen regio koesteren.
Van de appelteelt in Haspengouw tot de wijnbouw in het Hageland: aan de hand van een veertigtal streekproducten reis je door Vlaanderen en maak je kennis met de rijkdom van onze (streek)gastronomie. Ontdek de achtergrond en geschiedenis van typisch Vlaamse producten, maar vooral hoe ze gebruikt worden in de keuken, in de dagelijkse kost en op de feesttafel. Gerechten en producten met een verhaal dus, rijkelijk opgediend met foto’s van toen en nu. Boordevol smakelijke recepten die je nog meer ‘goesting’ doen krijgen in Vlaanderen.
Eddie Niesten is verbonden aan het Centrum Agrarische Geschiedenis in Leuven. Hij publiceerde diverse boeken over België, de Belgische landbouw en gastronomie en geeft lezingen rond deze thema’s.

Is Goesting in Vlaanderen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Goesting in Vlaanderen